Centar Kaptol

ožujka 04, 2013

Prije nekoliko dana odlučila sam odraditi poslovni sastanak na drugom kraju grada, u centru Kaptol. Sastanak je trebao biti kratak, ali od mog kvarta do Centra ima dosta kilometara jahanja tako da bi odsustvo svakako bilo duže od dva sata, što nam je u prosjeku razmak između dnevnih hranjenja. Od svih kombinacija što i kako, odlučili smo od cijele priče napraviti izlet - svi troje sjesti u auto i u đir, ja obavim sastanak, tata ostane s bebačicom, vratim se, nahranim je, šlus. Sastanak je bio brzo gotov i dijete je zaspalo tako da je na kraju nije niti trebalo hraniti, ali ja sam svejedno odmah po dolasku u Centar otišla kartirati područje i izvidjeti gdje se nalazi mjesto za presvlačenje i dojenje. Jer mi se činilo glupo da u centru u kojem Severinin Aleksandar slavi roćkas - kako ovih dana doznajem iz medija - nema takvog mjesta. Ne zbog Severine nego zbog svih mama koje će, kad to čuju, pohrliti u istu igraonicu. Jedino što sam uspjela naći jest daska za presvlačenje u ženskom wc-u, prišarafljena na zid i u sumnjivom stanju. Od prostora za dojenje ni P. Odnosno D.
Neću sad o dojenju na javnom mjestu, to je posebna (i velika) tema, već ću se ograničiti na dojenje i centar Kaptol. Bila sam poprilično razočarana što su i oni među prostorima u centru grada koji ignoriraju potrebu za takvim mjestima pa sam im odlučila to direktno priopćiti. Otišla sam na njihovu stranicu na fejsu, lajkala je, jer what's not to like i ostavila im post na zidu. Ne mogu ga točno repoducirati odnosno copy-pasteati, iz razloga koje ću poslije navesti, ali napisala sam otprilike: zašto u centru Kaptol, koji inače sjajno funkcionira i koji volim jer je baš po mjeri, nema odvojenog i uređenog prostora za dojenje i prematanje? Ili ga ima, a ja ga nisam pronašla? Nisam bila cinična, već, nadala sam se, ozbiljna i konstrukivna. Isto sam pitanje, u malo elaboriranijoj verziji, uputila na mail koji sam pronašla na njihovoj web stranici. Na mail mi se još nitko nije javio, ali community manageri Centra rade svoj posao pa sam vrlo brzo dobila odgovor na wallu - ponovno rekonstruiram, otprilike: poštovana, u prizemlju u sklopu toaleta imate kutak za prematanje, a u planu je i uređenje posebnog kutka za dojenje. Lijep pozdrav.
Hm. Lijep pozdrav na fejsu meni znači u najmanju ruku "završili smo razgovor", a u najveću (ruku) "otkači". U svaku ruku, ne dolikuje platformi koja je tu radi komunikacije s korisnicima. Koji bi trebali imati zadnju riječ, pa sam ja još brže odgovorila - hvala vam na brzom odgovoru, no - i sažimam: kutak za prematanje - ako pod tim mislite na dasku pričvršćenu uza zid (što bi Severina na to rekla, mislim si, ne pišem) - sumnjive je čistoće i nisam se na njoj usudila premotati dijete, a što se odvojenog kutka za dojenje tiče, za takvo što doista ne treba mnogo: osim svijesti da je potrebno, jedan stolac i higijenski uvjeti. (Odričem se zeke, mede i Winnieja Pooha na plavo-roza zidovima, mislim si, ne pišem). I dodala sam: molim vas da što prije s planova prijeđete na realizaciju jer neće mi biti drago mijenjati omiljeno sve-u-jedan mjesto za kavu i šoping u gradu. "Nadamo se da ćemo vam što prije javiti dobre vijesti" rekli su oni, opet na zidu, i završili smo - oni pristojni, a ja malo skeptična, al što se može, probala sam.
Na mail i dalje nema odgovora, i ova bi priča o nefriendly uvjetima za mame (i tate) s djecom u šoping centru u centru grada privremeno završila, s uzdahom i u optimističnom očekivanju dobrih vijesti, da se nije dogodilo nešto upravo nezamislivo u današnjem svijetu društvenih mreža i demokratičnih medijskih platformi orijentiranih prema korisnicima. Dakle, nakon što smo se mi tako pospikali na wallu Facebook stranice centra Kaptol, i nekoliko mojih FB frendova je moj komentar - vjerojatno prepoznavši situaciju - lajkalo, naša je konverzacija uklonjena! Ni traga mome komentaru, njihovim odgovorima niti bitnoj temi. Pa sad vi recite. Kao prvo, kakav je to community management? I kao drugo, što je to u temi toliko kontroverzno da je moralo nestati sa zida koji služi da se po njemu neselektivno šara?
U sljedećoj (vezanoj) epizodi čitajte kako sam s djetetom ipak odradila voditeljski i prevoditeljski posao na Zagrebdoxu, zaskočila zaštitare i pitala ih mogu li kod njih nahraniti dijete, jurila s kolicima između generalne probe i svečanog zatvaranja, i kako su klupe raštrkane po svim nivoima posve zgodno mjesto za namještanje i raskopčavanje mame i umirivanje djeteta. Što nikako ne znači da CM-ovi centra Kaptol na fejsu rade dobar posao, i što samo još više znači da na svakoj etaži treba spomenuti in spe kutak.
I na kraju - molba: ako imate što komentirati, a nadam se da imate, učinite to ovdje, ispod posta, a ne na mom fejsbuk profilu. Da imamo sve na jednom mjestu ;)

You Might Also Like

13 komentari

  1. Moram priznati da nikad nisam imala potrebu za posebno uređenim prostorom za dojenje, uvijek sam si ga znala naći i stvoriti bilo gdje u javnosti, onako ciganski s prebačenom tetra pelenom, a u tvom slučaju sigurno postoji neki zanimljiv accessory i za to :-)
    Jedva čekam sljedeći post, pa ti si izvela mission impossible, vjerojatno nothing short of A.B.P. elegance :-)
    i btw, nekako su mi osobniji komentari na FB, ovdje nikad nisam sigurna što napisati a što ne. ali kužim da sve želiš imati na jednom mjestu.

    pusa, Tanja

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tanjić, osim što želim imati sve na jednom mjestu, poanta je i da je ovo javno dostupno, dok je moj FB profil ograničen; a tema mi se čini važnom, i sa širim implikacijama pa bih zato htjela diskusiju prebaciti ovdje. Ali možeš uvijek i na fejsu komentirati, dapače <3 A ostatak komentara cu komentirati dolje, tebi i drugoj anonimnoj korisnici na privremeno radu u EU-u zajedno! :D

      Izbriši
  2. Ne znam što bih mislila u "mjestima za dojenje", to mi onda implicira da se za dojenje mora otići na neko posebno mjesto, a s tim se ne slažem... Radije bih dojila na klupici u parku, na terasi kafica ili gdje se vec zateknem i mogu se udobno smjestiti, a ne u nekom izoliranom kutku za dojenje...
    No reakcija Kaptol centra je naravno potpuno neprihvatljiva, zar brišu sa zida svaku kritiku?!?
    L.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Post je i bio potaknut primarno njihovom reakcijom, to je apsolutno nedopustivo. A dojenje, i inače, i u javnosti, i na posebnim i neposebnim mjestima, to je tako veeeeelika tema da se bojim zagrebati :) Pisat ću još o tome, a za sad tebi i Tanji zajednicki EU komentar dolje :)

      Izbriši
  3. Apsolutno se slažem s tim da treba dojiti ondje gdje ti je najugodnije i da si svugdje možeš stvoriti prostor - ako ti je to ugodno. Meni osobno jest - nije mi nikakav problem sjesti u park, ili vani na terasu, ili bilo gdje po kvartu gdje se zateknem, a dijete mi plače. Ne mislim, međutim, da bi se sve žene koje doje imperativno trebale osjećati ugodno dojiti u parku, terasi ili gdje već, i ne vidim ništa loše u postojanju mjesta za dojenje i prematanje djece. Možemo razmisliti o tome da im promijenimo ime, da ne zvuči tako isključivo, uvijek sam za lingvističke intervencije :) Da se vratim na ta posebna mjesta, kutke, kako god - to ne doživljavam kao geto, već kao opciju. Ne treba nam jer možemo svugdje - mislim, onda nam ne trebaju ni blagavaonice jer možemo svugdje jesti (i razne druge facilities and objects, ali čuvat ću to za post :))
    U mom su se slučaju takva mjesta koja postoje recimo u Arena centru, city centru itd pokazala vrlo praktičnima, budući da je bebačica još mala i nakon gotovo svakog hranjenja obavezno ide i prematanje, tako da mi je doista zgodno sjesti, obaviti to, ustati se, okrenuti se, i premotati dijete na dasci koja se nalazi odmah iza fotelje ili kauča na kojem sam dojila. Osim toga, ona je sve radoznalija, pa kad se maknemo od buke i vreve, koncentrira se na jelo i sve je jako brzo gotovo.
    U slučaju centra Kaptol, bilo mi je bitno da je sve na jednom mjestu jer sam tamo imala posao - na kraju sam se naravno snašla bez problema, ali to ne znači da je u redu da centar u kojem misle na svačije potrebe zanemaruje potrebe roditelja s malom djecom. Na kraju krajeva, "mjesto za dojenje" or whatever demonstrira neku pozitivnu svijest, barem u mojim očima, pa ti naravno odlučiš jel ti takvo što treba ili ne.

    OdgovoriIzbriši
  4. Kao mama i dojilja u potpunosti se slažem sa zadnjim postom/odgovorom. Meni osobno dojenje nije ugodno na javnom mjestu, a s druge strane ne smeta mi kad netko doji u javnosti. A za brisanje komentara na zidu nemam riječi. Toliko o tome da će uskoro javiti dobre vijesti..možda jedino one tipa da je još koji 'selebriti' klinac baš kod njih puhao svoju prvu svijeću. ;-)

    OdgovoriIzbriši
  5. Ako nas ne hvalite, nećemo vas čuti niti ćemo dopustiti da vas bilo tko čuje. Odlično!
    Nisam mama, ali imam komentar na Centar Kaptol i toalet.
    Bila sam sa društvom u Centru, trebala sam otići do toaleta koji je bio užasan i jako prljav. Nisam baš stekla dojam održavanja navedenog prostora na onoj razini na kojoj bi Centar 8i svi ostali javni prostori) trebao održavati. Tada sam izašla iz Centra i otišla u javni WC u Cesarčevoj koji je čist i mirisan. Ne znam na kojoj je razini danas održavanje istih prostorija, više tamo niti ne želim ići.
    Pozdrav, I.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Totalno znam o čemu govoriš, i ja bih uvijek kad sam tamo ušla imala dojam da je suspektne čistoće, čak i kad je naizgled bilo ok i nije bila prevelika gužva.

      Izbriši
  6. Ovo je jako dobra i važna tema, nisam luda za dojenjem u javnosti, ali nemam ništa protiv žena koje mogu tako dojiti, dapače! Mjesta za prematanje i dojenje bi trebalo uspostaviti pod normalno, grozno je uopće da o tome moramo razgovarati. Kao da debatiramo trebaju li nam toaleti u Kaptol centru? A njihovo ponašanje ne treba ni komentirati, ta bahatost je odvratna. ODLIČAN BLOG, btw.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala, hvala! I hvala na doprinosu ;) Čitamo se!

      Izbriši
  7. Also, ja sam se "nadajala" u javnosti i nije mi nikakav bed, iako razumijem ako nekome jeste, a razumijem se i u uvijek drugačije stanje/starost/potrebe djeteta koje doji, tako da je kutak za dojenje vrlo potreban na ovakvim mjestima, ja bi ga nekako izdvojila čak od toaleta, jer mi toalet i hranjenje ne idu zajedno, no to je već možda zu viel des Guten. Tipp: U nedostatku boljeg, kabine za presvlačenje su ok mjesta za dojenje (iako je jednom cura prodavačica na moje pitanje mogu li ga dojiti u kabini actually išla pitati prvo šeficu!)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, i ja sam razmišljala o tome što, pobogu, toalet i hranjenje imaju zajedničko, ali mislim da to dolazi od činjenice da su ti prostori primarno bili za presvlačenje (koje ima veze s toaletom) pa su onda uvalili po fotelju ili stolac za dojenje unutra. E dobro sam se nasmijala ovome sa šeficom, da znaš :))

      Izbriši
  8. Ja se npr ne bih usudila dojiti na svakakvim mjestima, pogotovo javnim toaletima! Dosta sam sumnjičava prema razini "higijene" tamo...

    OdgovoriIzbriši

PRATITE ME NA FACEBOOKU

PRATITE ME NA INSTAGRAMU