Neobično dobar dan

veljače 01, 2023

Danas oko 18 h, neuobičajeno odmorna za inače iscrpljujuće poslijepodne provedeno kod kuće, shvatila sam da je jedino što stoji između mene i moje inače divne djece - škola. Dobro, i ekrani, ali to se nekako nadovezuje. Zapravo, ovako stvari stoje: jedino što uništava moj odnos s djecom jest - odgoj i obrazovanje. U paketu.

Kad sam doma poslijepodne, onda nju dočekujem s ručkom, pregovaram oko toga odmara li se prvo ili se prvo piše zadaća, šizim zbog prljave odjeće koja završi na jastuku, amortiziram kolutanja očima i otpuhivanja, dijelim zadatke i nadzirem provedbu, skrivam po kući laptope, tablete, Nintenda (i iskreno se ne sjećam gdje sam što stavila), pokušavam objasniti vrijeme za igru i vrijeme za učenje, proučavam geometriju jer se fakat ne sjećam, a o slijepim kartama i brežuljkastim krajevima da i ne pričamo, urlam što za sve što kažem treba objasnidbeni esej, a sve što naložim treba potkrijepiti powerpointom. 

Negdje između njezina odmora i početka mučenja sa zadaćom uvijek napravim istu pogrešku, a to je da pokušam sjesti za komp i prevesti koju karticu knjige. Nikad nisam uspjela, ni koju, ni karticu.

I ovo je samo pola, jer on još nije došao iz škole.

Kad dođe, počne se oko nečeg ljutiti već na vratima, a ako se nije naljutio na vratima, onda se naljuti što mora odmah čim uđe u kuću prati ruke. Onda se njih dvoje potuku, i ja sam tu još uvijek okej jer je tek tri ipo, pa ih samo pošaljem u sobu da se tuku. Onaj koji preživi ode na aktivnost koju taj dan imaju, a ovo drugo ostaje tuliti. I onda sve ovo iz prvog odlomka ide ispočetka. S tim da s padanjem mraka i meni pada sve veći mrak na oči, a kad se spusti, onda pobacam knjige, pokupim ekrane (koje sam u međuvremenu u nekom trenutku izvadila), počnem prijetiti socijalnom službom i zakazivanjem termina kod psihijatra za sebe, a kod psihologa za njih, jako urlam postavljajući im retorička pitanja u stilu: Zašto želite imati ludu majku?! I nastavljam: Ja sam nekad bila normalna osoba, više odavno nisam, nastavi rečenični niz.

Onda se stvari malo smire između 6 i 7, ekrane sam pokupila pa šta će, igraju Monopoly (ili se tuku, ali u tišini), i ja zaključim da bih se mogla iskrasti u sobu i prevesti koju karticu. Koju! Crnu! Karticu! Oboje su u sobi jedno s lijeve drugo s desne strane ekrana, mama on je prvi, mama ona je mene, a mama je već otprije luda pa zavrtimo još jedan živčani slom.




I tu onda imamo još sat i pol do dva do spavanja, nekad uspostavimo mirovnu misiju pa večeramo skupa i čitamo u krevetu i volimo se najviše na svijetu (kad idu na spavanje i kad idu na školu, kao i onomad kad sam ih ostavljala u vrtiću, presjeklo bi me svaki put i znalo potrajati, pa, i par minuta). A nekad bojkotiram i večeru i čitanje i razgovor, i onda kad zaspu gledam ih i mislim se, dobro Anda, koliko je tebi godina?

E danas sam, vratimo se na početak priče, bila doma popodne s njima, a nijednom se nisam nasekirala. Ni da me takne. Pustila sam ih da rade što misle da treba, pardon, što znaju da treba, jer oni nikad ne misle, oni znaju - posebno ovaj što ima osam godina.

Mama jel mogu... -Ti odluči, dušo.

Mama mogu li... -Ti znaš najbolje.

Ali ne znam, mama. -Znaš, znaš.

Mama, ja ne bi išao na njemački. -Nemoj onda.

Stvarno? -Stvarno.

Dobro, idem. 

Prevela sam 6 kartica. Odspavala. Nisam zvala psihijatra, psihologa ni socijalnu službu, niti sam urlanjem uznemiravala susjede. Nisam osjećala krivnju što ludim, a onda krivnju što ne ludim jer je situacija za poludit. Čak i maloprije, dok je Agnes panično tražila sitnu papirnatu zdjelicu i trticu kostura kojeg je izrezala, ali nije zalijepila, odoljela sam porivima da a) nešto otrovno dobacim b) da joj pomognem u potrazi.

Mama, dobit ću jedan. -To je okej.

Nije okej!! -Dobro, nije okej.

Što ću? -Što god ti odlučiš, dušo.

Kažem vam, mada to već znate, problem je u nama. Uvijek je problem u nama. Nije da to ne znam i ne znate, ali eto, nekad treba napisati, za sve histerične roditelje out there, koji nisu ništa planirali ovako kako je ispalo. Nema tu plana, ispada kako želi. Pa sad vi vidite.

You Might Also Like

0 komentari

PRATITE ME NA FACEBOOKU

PRATITE ME NA INSTAGRAMU