Ljubav

svibnja 07, 2015

Ja volim mamu, volim tatu, i bracu volim, i kifle i pitu i jogurt. Citiram. Ne znam čemu klasične, tradicionalne, svjetovne i klerikalne podjele ljubavi kad je sve sadržano u izjavi dvoipolgodišnjakinje. Kad smo mali, možemo voljeti različite stvari, a kad smo veliki, onda možemo voljeti na različite načine.

Mene, recimo, moja mama voli tako da mi stalno želi pomoći. Nekad mi pomaže telefonski, a često u zadnje vrijeme sjedne u bus ili auto i dođe mi kuhati, prati, peglati, pričuvati djecu dok ja odspavam ili odem na dejt sama sa sobom. Na čemu sam joj neizmjerno zahvalna. Voli me i tako da mi nekad želi pomoći i kod sebe, a ne samo kod mene doma, i ima različite suptilne i vrlo sofisticirane načine da me nagovori da se dođem kod njih "odmoriti". Volim to kako uspije postići da još pri tome pomislim da je to bila moja ideja.

Ja isto volim svoju mamu, na način da se pakiram dva dana, sjednem s mužem i dvoje djece u auto i vozimo se 500 km do cilja, budemo tamo četiri dana u razasutom i kaotičnom, wannabe ladanjskom stanju, a sljedeća dva dana se pakiramo za nazad. Jedan dio vremena se baš odmorim, a većinu vremena se pretvaram da se stvarno odmaram, ali to je ljubav - vrjednija od spavanja, prevođenja i ispaše mozga zajedno.



Ljubav je i kad unutar tri dana prijeđemo na dnevnoj bazi tri granična prijelaza, čekamo u koloni od 3 km i izvedemo tri složena Janeway evasive manevra da i obje bake i obojica djedova izljube, izgrle, pomaze i razmaze oboje djece, i da ih do trenutačnog konačišta, hiperaktivne i hiperbučne, dovedemo na vrijeme za spavanje. Ljubav je obići sve i svakoga u radijusu od 10 km, otići na deset pića i kava i isto toliko večera (ali samo s ljudima koje voliš, i s onima koji vole tebe, a to nužno nisu jedni te isti). Ljubav je kad te tamo gdje si naučio što je ljubav sadašnjost i prošlost uhvate za vrat, i gdje se stalno emitiraju obiteljski paralelni filmovi, reprize repriziranih repriza kao na RTL-u, ali s opcijom interakcije. Svi se nešto suočavaju sami sa sobom i s tobom, s vlastitom djecom preko tvoje djece, uglavnom suptilno i terapijski, tu i tamo glasno i autoritativno, ali uvijek zato što te vole. I najbolje je kad se na to mentalno pripremiš i spremiš - ako baš nešto moraš spremiti - isključivo odgovore, jer ljubav ne postavlja pitanja. 

I ljubav je kad nema odmora. Doslovno, kao što je doslovno voljeti obitelj, i pekarske i mliječne proizvode.

You Might Also Like

0 komentari

PRATITE ME NA FACEBOOKU

PRATITE ME NA INSTAGRAMU