Okoliš

travnja 11, 2013

Za uvod, ja sam ona koja se jako trudi reciklirati u zemlji, odnosno kvartu gdje za to nema uvjeta. I u kojoj, kako moj muž svaki put kad otvori gepek i vidi sortirane vrećice papira i plastike (ne i organskog otpada) koje ja vozam okolo voli reći, sve smeće iz raznobojnih kontejnera ionako završi na istoj hrpi. Razlog zašto vozam sortirani otpad okolo je što mi je reciklažno dvorište, za koje uopće ne znam funkcionira li, udaljeno kilometar, a najbliži kontejneri za papir i plastiku obično su ili rastureni ili zagrađeni drugim kontejnerima pa mi trebaju ljestve ili u najmanju ruku motka da se uspenjem do njih.

Po pitanju okoliša, you get the picture: stabilno ga i teorijski volim i o njemu često razmišljam, ali ta je ljubav u praksi kompromisnog tipa. Ne bih mu dala sve i u svakom trenutku, i na kraju popustim pred onim što mi je zgodnije - recimo, i dalje koristim papirnate ručnike u kuhinji - ali volim pričati o tome kako eto ne bih da sam imala drugog izbora. Pravi verbalni aktivizam.

U ovoj majčinskoj priči moj se moždani centar za okoliš našao prilično napadnut, da ne kažem izazvan. Jer dijete kad se nađe u svijetu veliko je organsko i anorgansko opterećenje za ekosustav. Platnene pelene vs pampersice (kao generički pojam) zaslužuju poseban post - nakupila sam popriličan fond znanja o njima, pros and cons i sve to (hvala, Lana!), ali ne koristim ih, mada nisam potpuno odustala od te ideje. Zapravo, mislim da ću se ovaj vikend malo prošetati štandovima na sajmu beba, djece i trudnica i kupiti par tih platnenih ponešto povoljnijim cijenama, nadam se, za probu. Sajam je u Westgateu od petka do nedjelje (12.-14.4.), ako vas zanima, više info OVDJE. Vrlo su aktivni na fejsu, stalno ažuriraju i dodaju nove informacije i fotke pa možete vidjeti bezbroj stvari koje vam ne trebaju i požuriti se i potrošiti gomilu love na, štajaznam, Čarli koji služi isključivo za pranje bebinih duda, bočica i igračaka, jer onaj koji već imate u kuhinji nije dovoljno dobar, vaše dijete zaslužuje više!

U svakom slučaju, sad mi se avantura s platnenim pelenama čini izvedivijom nego na početku, kad je ritam svekolikih pražnjenja bio nepredvidiv i doslovce neuhvatljiv - i uglavnom za vrijeme presvlačenja, tako da nam je doslovce bilo bitnije kakvu podlogu imati na stolu za presvlačenje nego kakvu pelenu. I kako zaštiti zid, I kid you not, mala bi mogla u cirkusu raditi što je sve uspijevala izvesti.
Ispočetka smo koristili one jednokratne podloge za prematanje iz DM-a, ali budući da me moje okolišno osjetljivo srce štrecnulo svaki put kad bismo koš napunili tom kombinacijom plastike i pamuka, ubrzo sam se prebacila na višekratnu podlogu iz Niveina ruksaka na koju stavim tetra pelenu - i jedno i drugo se može oprati, a vešmašina ionako vrti svaki dan. Svejedno, za slučaj da su sve tetre na pranju, ili kad smo vani, imam paket tih jednokratnih podloga doma, koji mi u ovoj kombinaciji traje i po mjesec dana. Probali smo DM-ove Babylove i one iz Muellera, nema razlike osim u cijeni, 26:30 kn za Mueller:DM.

Kako bih se na svakodnevoj bazi okolišno bolje osjećala, napravila sam još dvije intervencije među potrošnim artiklima: umjesto vatica, tj. blazinica za pranje guze kupila sam frotiraste maramice koje su se pokazale kao pun pogodak - jako su mekane i ugodne, a i dovoljne velike da posluže kao rukavica za kupanje, čak i za brisanje poslije. I ima ih s preslatkim motivima, OVDJE. Jest malo veća investicija u početku, ali isplati se - 20-ak komada je dovoljno, a i dalje imamo pamučne jednokratne za dopunu, ako su sve u prometu. Usput, i blazinice su povoljnije u Muelleru, također nema razlike u kvaliteti, barem je ja nisam zamijetila (13 kn vs 15 kn). One u Lidlu su skuplje i od jednih i od drugih i raspadaju se pri upotrebi. And we don't want that.

I još jedan nasušni artikl u kojem sam se odlučila za perivu varijantu: jastučići za grudnjak, za one koje doje (jer ne volim baš tu riječ dojilje, odmah mi je u glavi kravlje vime, ne znam zašto). Iz nekog sam razloga mislila da te višekratne ne mogu kupiti u Zagrebu pa sam preko ebaya ili amazona, više ne znam, naručila neke Aventove. Koristim ih, ali nisu dobri - premali su i ne upijaju najbolje. Nije ni čudo, oni su više koncentrirani na sve to oko duda i bočica nego na sisu kao takvu. Ali imaju lijepu čipku s druge strane i dobijete vrećicu u kojoj ih perete gratis. Poslije sam u Muelleru kupila neke pamučne, činili su se preveliki, ali pokazali su se kao skroz okej. Ne trebam ni spominjati da Mueller vodi u povoljnoj cijeni i što se jednokratnih jastučića tiče: DM-ovi su 17 kn, a za Muellerove se ne mogu točno sjetiti, ali mislim da je dosta velika razlika.

Eto tako ja kompromisno promoviram ljubav prema svojoj okolini. Valjda zato što mi za sad može biti. Nina ima jednoipolgodišnjeg sina i kaže da joj je smrad otupio ekološku oštricu pa sam joj rado prepustila OVU kantu za pelene koju smo dobili na poklon. Moguće da ću za par mjeseci tu kombinaciju plastike i najlona tražiti nazad, a ovdje brisati dokaze.






You Might Also Like

4 komentari

  1. Platnene pelene su izvrsna stvar, pogotovo ljeti, mi smo ih koristili sve dok nije došlo drugo dijete pa smo imali dvoje pelenaša, e onda je to postalo malo prekomplicirano... Mogu ti ja dati za probu neke, bit cu u ZG par dana pocetkom svibnja.. Rodine su mi nekako najdraže.
    L.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Super, baš ti hvala, onda ćemo se dogovoriti, posebno ako ne kupim sutra!

      Izbriši
  2. Oh, I'm blushing! Baš mi je drago da si i ovu temu obradila, zatitralo je moje okolišno osjetljivo srce ;-)

    OdgovoriIzbriši

PRATITE ME NA FACEBOOKU

PRATITE ME NA INSTAGRAMU